Mål & Drömmar

Jag har aldrig haft något nyårslöfte, mål har nämligen aldrig vart min grej! Jag ändrade mig den kvällen jag såg ett program på TVn där en person frågade en annan om;
 
"Är det är ett mål eller en dröm för dig att bli dansare?"
"Ett mål, såklart!"
"Då undrar jag givetvis hur du tänkt göra för att komma dit?!"
"Det vet jag faktiskt inte.."
"Då är det snarare en dröm än ett mål!"
 
De orden vände på hela steken om att ha mål för mig. Jag ska nu erkänna en vad jag ser som svaghet hos mig själv, nämligen att jag vågar inte sätta några mål, jag vågar inte heller dela med mig av mina mål. Men, jag har hela tiden trott att det varit mål jag haft, men inser idag att det varit drömmar, just av den anledningen att jag aldrig haft en plan för att ta mig till mitt mål, inte heller har jag trott att jag ska klara av att ha ett mål och därför aldrig satt upp några stolpar att stanna vid längs vägen, jag har hoppats istället. Drömt..
 
2014 ska det bli annorlunda, jag ska sätta upp mål för mig själv, tydliga, klara och obrytbara mål som är möjliga för mig att uppnå. När 2014 börjar är det inga drömmar jag har, utan mål och så även ett syfte med mina mål. Vad jag vill förändra och göra lite extra bra vet jag redan, men jag har imorgon på mig att klargöra för mig själv hur jag ska ta mig hela vägen fram. 
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0