Ryggskott

En gång tidigare har jag haft ryggskott, det är en smärta jag kan jämföra med en känsla av att ha en kniv i ryggen och vid varje rörelse så så ruckas den lite på, det är en känsla av obehag, en känsla av smärta, en känsla av ren djävulskap. Jag hatar ryggskott. Förra gången flög den på mig, rätt från ingenstans när jag stod böjd över en silltunna på jobbet, helt plötsligt så bara högg det till i ryggen och smärtan var helt obegriplig. Jag fortsatte jobba, dock med hjälp från mina kollegor vid lyft och såna saker, dom gjorde vardagen lite lättare, men en eftermiddag gjorde det så ont att jag var tvungen att gå hem från jobbet, det gjorde ju egentligen saken bättre, men jag gjorde det ändå. Jaja, det gick över efter en veckas tid om man inte minns fel.
 
Nu har jag sedan ungefär en vecka tillbaka haft värk i ländryggen igen, denna gången har det dock kommit smygande istället för hastigt. Varje dag har jag vaknat med värre värk än dagen innan, det känns som om en nerv eller något liknande är i kläm, jag funderar på om det inte är så det kan vara egentligen. Men jag tror ändå att det är ryggskott efter att ha läst på, dock gör det inte lika fruktansvärt ont den här gången, jag kan leva med det, det gör ont när jag rör på mig men det är inte outhärdligt. 
 
Är det ryggskott jag har ska jag absolut fortsätta röra på mig och absolut inte sitta för mycket, så därför ska vi snart ta vårt pick och pack och dra till gymmet! jag räknar inte med att köra slut på mig, men jag räknar med att en känsla av vinst ska infinna sig efteråt. 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0