Välkommen hem till oss.

Jag tänkte faktiskt att det är på tiden att jag välkomnar er som inte varit här hem till oss. Det blir svårt att bjuda på en kopp kaffe såhär över en blogg, men jag ska göra mitt bästa med hjälp utav en bild på kaffemaskinen. 
 
Vi har totalt bott på tre olika ställen här i Forsbacka, det bästa ställe skulle jag vilja påstå är här. Jag och Jörgen har alltid älskat vår lilla etta vi hade på Elisabeth. Fin lägenhet med egenvalda (jävligt snygga) tapeter i köket och framför allt, nära till mina bästa vänner. Vi flyttade från ettan till en tvåa på Rosendahl ihopp om lugn och bra grannar. Så fan heller, sämsta ever. Vi blev kvar i några månader innan vi bestämde oss för att flytta till Norge för en stund. När vi flyttade gjorde vi oss nästan av med alla våra saker, bara ett fåtal prylar stod lite här och var hemma hos vänner/familj. När vi kom tillbaka efter några månader till Sverige igen började lägenhetsjakten i Forsbacka igen. Lite svårare att få lägenget var det ju eftersom vi förlorade alla poäng när vi flyttade. Men, vi hade tur och fick en nyrustad tvåa pga att vi var så kvicka med att hitta den på hyredvärdens hemsida. Vi ville inte bo i en sån lägenhet och inte på det området, men jag skulle börja jobba i Juni och det skulle passa perfekt, så visst tänkte vi. Vi tar den! Lycklig står jag här nu och kan säga att jag trivs som fisken i vattnet. Vi har bra grannar, stor lägenhet och nära till jobbet (Det tar mig 1 1/2 min i vanlig gångtakt från dörr till dörr). Vi flyttade in i Juni och jag tycker vi har kommit en lång bit med heminredningen med tanke på var vi stod när vi startade..  
 
Han som bodde här innan var mer vågad än oss vad det gäller val av tapeter (Han valde allt innan han flyttade). I vardagsrummet hade vi rosa tapeter med små hjärtan och en bård med större hjärtan och texten "älskar, älskar inte" på. Det skulle inte gå, så det blev till att sätta upp nya på direkten, det är tur man kan tapetsera!
 
I vår långa mörka hall har vi svart golv och skrikigt blåa tapeter som jag aldrig skulle ha valt själv. Vi har dock valt att ljusa upp hallen med vita möbler och är idag nöjd med att han valt de tapeterna åt oss. 
 
I köket är det också skrikiga tepeter, men denna gång i svartvit. Det gör inget, jag gillar dom men hade inte valt det själv. Är ändå som sagt glad över att han gjorde det, det är roligt. 
 
I sovrummer har vi inte hunnit tapetsera om ännu och de väggarna ser förjävliga ut, så dit får ni inte följa med förrän det är ordnat där.
 
Knack, Knack, då går vi väl in då! 
 
 
l
Välkommen då.. ;)
Den här bilden får representera badrummet. Helkaklat med en blå bård. Finns inte så mycket mer att visa känner jag. 
På vårbyrå i hallen är det alltid rörigt... Haha
Vardagsrummet i panorama. 
Tigertavlan som hänger på väggen i vår blåa hall.
Hyllan med vår samling av filmer i vardagsrummet. 

Teven. 
En del av soffan och brudkistan morfar gjort använder vi som soffbord. 
`Bordet" uppifrån.
Soffkuddarna & min mysfilt. 
Kaffehörnan i köket. 
Ena fönstret i köket. 
 
På vårt köksbord.
På vägghyllan i köket, mina favoritböcker.. ;)
Blomma i fönstret..
Vår blåa hall med vita möbler..
Vår gigantiska soffa på nästan 4 meter som vi köpte på trademax.se. Vi fick ett otroligt bra pris och gratis hemleverans, bättre kan det ju inte bli! Dessutom verkar den vara i riktigt bra kvallitet och vi är många som for plats. 
 
Och såklart en fjäril i köksfönstret..
 
 
 
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0