Dagens löprunda

Redan tidigt imorse bestämde jag mig för att jag skulle ta en joggingrunda idag och det trots att jag har träningsvärk till tusen. Jag förbättrade min tid en aning om man jämför med de senaste gångerna vilket var helt fantastiskt. Jag trodde inte det med tanke på att musiken bara helt plötsligt slutade efter två låtar, vilket aldrig tidigare har hänt. Aja, det blev bara till att springa och lyssna på andningen och känna hur tärningsvärken i magen släppte allt eftersom. 3,5km tog jag hem på en medeltid strax över 8km/h (joggingtempot var dock på 9km/h, eftersom jag alltid går den första 1/2km:ern)..

Jag avslutade med styrketräning hemma på gården, dock inga situps eller liknande, då skulle jag ha dött! Jag gjorde armhävningar, benböj, utfall, rygglyft, knästående benpress etc.

Vad gäller mat så har jag fuskat lite med småsaker nu de senaste dagarna, så som glass och en limpskiva igår, men det gör absolut inte att jag trillat av banan på något sätt. Det känns så jäkla skönt att kunna "fuska" med gott samvete och veta att man klarar sig ändå, utan att falla tillbaka!
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0