Cancersjuk?

Jag blev ju sjuk där för ett tag sen, feber och förkylning. Sen några dagar tillbaka har jag känt mig delvis bra. Delvis för att att halva delen av huvudet är fortfarande dåligt. Höger öga är känsligt och gör ont, det rinner konstant tårar, höger sida näsa är täppt, ja, höger sida huvud är en pest. När jag började fundera googlade jag på mina problem.. Det ska jag bara tillägga att det ska man ALDRIG göra! Googlar man på symptom man har slutar det alltid med att man förmodligen har cancer..

I tron att jag kanske, eventuellt har cancer ringer jag sjukrådgivningen med mina egentligen småproblem och säger precis som det är. Jag har ont på höger sida fast att jag för övrigt känner mig frisk. Har du feber frågar hon. Nej, jag har ju inte det. Då är det tydligen ingen fara, inte ens bihåleinflamation. Utan att ens ha frågat henne säger hon att jag måste ta det lugnt, jag får inte börja springa ännu, dock får jag gå raska promenader och använda nässpray. Jag hatar ju nässpary. Nässköljning frågar jag, funkar det lika bra? Hon skrattar, ja givetvis, nog kan du koka upp vatten i en stor kastrull och ha i pepparmynta och sen andas över det om du också vill det, det är en gammal beprövad metod. Så långt orkar jag inte gå..

Innan vi lägger på gör jag mig säker genom att fråga om jag verkligen får gå ut och gå raska promenader. Hon skrattar igen och säger att jag självklart kan göra det. Jag känner mig just som en ny människa, jag har ju tydligen inte cancer och jag får följa med Jörgen på promenader. Äntligen en vändning!
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0