Oscar Danielsson - Schysst & Populär

Schysst och populär
Man vill vá killen med kontanter,
Men ändå, ha kreditkortet i baren.
Men det är inte så.

En kompis, han vann en miljon,
Jag vann en baden-badenstol.
Det är lätt att tappa tron.

Man borde le och säga "Kul för dig,
Turen har vänt, det börjar lossna för dig."

Och det är just det man gör,
man är väl schysst och populär.
Det är inte där skon klämmer,
nej, visst peppar man sina vänner.
Det är en annan sak hur man känner...

Varje gång som det går bra för nån av mina vänner,
dör nånting inom mig.
Sån är jag.
Varje gång lyckan ler åt nån av mina vänner,
gråter jag tyst för mig själv.
Sån är jag.

Begåvning är en underbar sak,
Som han har.
Alla lyssnar, han har alla svar
han är unik.
Han borde stoppas upp eller läggas ner i sprit.
Han är allt som jag skulle vilja va.

Man borde le och säga "intressant det där du sa,
där fick du till det. Det lät verkligen bra"

Och det är just det man gör,
man är väl schysst och populär.
Det är inte där skon klämmer,
nej, visst peppar man sina vänner.
Det är en annan sak hur man känner...

Varje gång som det går bra för nån av mina vänner,
dör nånting inom mig.
Sån är jag.
Varje gång lyckan ler åt nån av mina vänner,
gråter jag tyst för mig själv.
Sån är jag.

Låten finns inte på youtube, (bara i nån sunkig remix) ni som har spotify kan lyssna där.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0