Träningsappar

Spotify är den app som jag använder mest på telefonen. Eftersom jag har en IPhonedocka så lyssnar jag ofta på musik ute i stugan, jag använder den även när jag är ute och springer.

Tillsammans med spotify så använder jag RunKeeper, en riktigt bra, gratis, träningsapp. Appen synkar aoutomatiskt med mitt konto på RunKeeper.com vilket också är toppen. Det är riktigt bra och skönt att hålla koll på hur länge man är ute och springer/går/cyklar, samtidigt som det är riktigt bra att veta på vilken tid man tar sig runt och att man får upp en karta där man sprungit/gått/cyklat. Ett till plus är att man kan om man vill, göra så att träningen läggs upp på facebook direkt man är färdig med den. Jag totalälskar RunKeepers app.

För några dagar sen hittade jag en annan typ av träningsapp på en blogg om löpning. Zomibies, Run! heter den. För 15:- kan man höra röster i hörlurarna om zombies som jagar dig osv. Det är som ett spel man spelar samtidigt som man är ute och springer, läskigt och effektivt skulle jag verkligen vilja säga. Det negativa från min sida är att det inte går att synka musiken från spotify, utan måste synka från musiken man har i telefonen. Jag har ingen musik i telefonen utan kör enbart spotify, så för mig blir det ingen musik om jag är ute. Det andra och sista som jag inte tycker är så kul är att det är på amerikanska. Kan inte någon göra en likadan app, på svenska, som går att synka med spotifys spellista?

ShapeUp är också en app jag använder i samband med träning, där kan jag skriva i vad jag äter, hur mycket och räkna ut hur mycket näring/proteiner osv jag får i mig i min kost. Jag kan även lägga till träning, vikt och mått i den appen. En riktigt bra, gratis (Den är gratis att ladda ner och använda, men vill man ha extrafunktioner så kostar det 49:-/mån) app som jag varmt kan rekomendera.

Det är nog alla träningsappar som jag använder just nu.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0