Norska pengar

Hemma i Sverige har just 50-öringarna fursvunnit. Vi som jobbar i butik jublar och tycker det är hur skönt som helst med lite mindre mynt att hålla reda på. Nu när vi kommit till Norge så är vi åter tillbaka där igen, 50-öringen jagar mig. Inte nog med det så är det 20-krona iställer för 20-lapp. Ganska störande faktiskt, det som är ännu mer störande är att jag har svårt att håla koll på vilka mynt som är vilka. Det är liksom inte bara att kolla ner i plånboken om jag har två kronor i växel till kassörskan, utan jag måste ta upp alla mynt och läsa på dem.. Jag antar att snart så har jag lärt mig det med. I slutändan kommer jag vara full an kunskap.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0