För tre månader sen

För tre månader sen hade jag inte en aning om hur mycket jag tycker om mina vänner, hur mycket jag skulle sakna dom idag. Jag visste inte helt att jag skulle vara saknad.

För tre månader sen så visste jag att jag skulle lämna världens bästa jobb för något som förmodligen inte skulle vara lika bra, men på något vis skulle duga. Jag visste att någon gång återvänder jag säkerligen, men en fråga om när var egentligen inte något jag ville tänka på.

För tre månader sen visste jag inte att det skulle betyda att Wenja inte skulle få vara med på resan, jag visste inte att det skulle innebära den smärtan att lämna henne för att sen få träffa henne igen.

För tre månader sen anade jag inte hur människor på olika platser kan vara helt olika, trots att det inte handlar om halva världsklotet. Här talar vi om ärliga och vänliga människor i de flesta fall, tror att vi är i en storstad.

För tre månader sen trodde jag inte att jag skulle förstå norksa språket. Jag vägrar fortfarande akkurat, jag tycker det ordet inte passar att heta precis. I övrigt tycker jag nog att norska språker är lättare att prata en svenskan. Det mesta är rundare ord istället för svenskan kantiga ord. Ex: Kylling istället för kyCKling.

På tre månader har mina värderingar och mitt tankesätt förändrats tror jag. Det visste jag defenitivt inte för tre månader sen.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0