Kycklingfilé med mozarella och och salami


(iphonebild)

Lagade nyss till något riktigt gott som jag hittade på nätet.
Jag tänkte dela med mig av receptet här:


Till 3 personer var detta recept
3 kycklingfiléer
Salt
Peppar
Ev . vitlökspulver
1 stor rund mozzarella
75-100 g salami
1½-2 dl mellangrädde
1-2 msk chilisås

Gör såhär:
Hacka mozzarellan och salamin i mindre bitar, blanda ihop.

Skär ett snitt i filéerna på långsidan, fyll med mozzarella/salami blandningen, fäst med tandpetare. Mozzarella blandningen som blir över ska användas sedan.

Bryn filéerna, salta, peppra och ev. pudra över lite vitlökpulver
låt eftersteka till dom är så gott som klara.

Häll grädden i en ungssäkerform, tillsätt chilisåsen, rör om. Flytta över filéerna till formen med grädd- och chilisåsen, strö över resterande mozzarella/salami blandningen.

Gratinera i ugnen tills rätten fått en fin färg i 200-225 grade,r mitt i ugnen.

Servera med klyftpotatis, råstekt potatis eller en härlig potatisgratäng och sallad.


Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0