Bråka inte med mig, tack!

Mitt liv har blivit så enormt viktigt på senaste tiden, det handlar bara om en tillbakablick på kanske 3 månader eller så. Jag värderar saker i mitt liv på ett annorlunda sätt. Jag tänker att den tid jag har är otroligt begränsad och viktig för mig, därför värderar jag inte såna simpla saker som bråk. Diskussioner är dock en helt annan sak, det är ett verktyg för att utvecklas som människa och utveckla relationer.

För 3 månader sen kunde jag känna att det jag tyckte eller fick kritik för var värt att strida för. Påpekade någon att jag hade trampat den på tårna och jag inte alls höll med tog jag gärna en strid för att det jag tyckte var rätt, idag är min tid för viktig för det och jag har tänkt om. Jag anser istället att har någon sagt att jag trampat den på tårna så tycker förmodligen den personen det oavsett om jag tycker det eller inte, jag har sårat oavsett om det var mening eller ej. Så det är lika bra att be om ursäkt, säga förlåt, förklara varför man gjort som man gjort och fokusera på framtiden istället.

Vad kan göra att du känner att jag inte trampar på dina tår mer?
Hur kan jag förändra mig?
Hur ska vi tillsammans hitta ett sätt?

För att gnata i att det gjorde du och så gjorde du och de gjorde vi, blaha blaha blaha, det tar oss ju inte vidare. Vi spiller enbart viktig tid på att upprepa saker vi redan vet, istället för att fokusera på framtiden så den tid som vi kommer ha blir mer värdefull och rättvis.

Jag antar att jag skriver det här för att jag känner mig ganska ensam om att känna att detta är bra sätt att få den lilla tid vi har i livet att få mer kvallitet. För jag tror att för många och fler så är det vanligt att man bråkar om dåtid istället för att tänka framtid.

Jag skulle vilja säga att det är lätt att bråka med mig nu för tiden.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0