På allas läppar

När man jobbar i butik så märker man redan tidigt på dagen vad som händer i omvärlden utan att varken kolla på nyheter eller lyssna på radio.

När inget speciellt har hänt gnälls det alltid på vädret, oavsett om det regnar eller är sol, aldrig är någon nöjd. Jag bryr mig inte så mycket men håller alltid med. För någon dag sen var åskan ett stort samtalsämne bland kunderna. Vissa hade varit rädda, andra vakna hela natten och resten har sovit och missat hela kalaset men ändå så tyckte alla att den kategori som de tillhörde hade haft det värst. Jag bryr mig inte så mycket men höll ändå med alla.

Idag har händelsen i Norge varit samtalsämnet. Folk är oroliga och förstår inte hur en människa har kunnat gjort något så förfärligt. Man köper tidiningar och diskuterar i minuter med andra kunder och oss i kassan. Idag är dock den enda gången jag känt att jag verkligen har menat det när jag säger att jag håller med. Jag känner verkligen att det är riktigt hemskt det som hänt och jag kan bara skatta mig lycklig som fick ha syster och hennes familj som annars bor i centrala Oslo här i Sverige under händelsen.


Uscha.
 Vi tänder ett ljus för de personer som avlidit och deras anhöriga i Norge känner jag.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0