Objektiven

Två nya objektiv har flyttat in i min kameraväska. Ett zoom/tele på 55-250mm 4-5.6 IS från Canon. Det är alltså ett objektiv med bildstabilisator som jag kan använda till vardags då de startar på 55mm (den bredd ögat kan se är på 50mm) samtidigt som jag kan zooma med det.

Det andra objektivet är ett fast objektiv på 50mm 1.8 ii. Det är alltså inget objektiv jag kan zooma något alls med, dock har den ett lågt bländarvärde och jag kan exempelvis ta snygga porträttbilder med det eftersom födemålet blir otroligt skarpt och bakgrunden blir suddig. Eftersom bländarvärdet kan vara så lågt kommer slutartiden att bli kortare och personen man tar kort på kan röra sig utan oskärpa.

Aja, kanske låter detta som arabiska, men jag försökte iaf.



50mm


55-250 mm

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv: tack :D!

2011-01-24 @ 22:13:04
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår!

åhh. jag är intresserad av foto, har precis lagt mina händer på en systemkamera. men kan fan ingenting om objetiv eller hur man fixar häftihga effekter och får ut det mesta av kameran .vet du nån sida me tips ? hör hemma i canon familjen : )

2011-01-24 @ 23:04:36
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Hannipannni, jag har ny telefon.. vilket betyder att ditt nummer är borta.. och eftersom du vägrar skaffa facebook! Kom jag på just i den här sekunden att jag kan ju faktiskt skriva till dig på din blogg!!!!! Jag vill träffa dig.. massor!!! Och för de andra så har jag inte mycket kvar på sista boken i twilight serien. GAH så spännande.. vilket får mig att tänka på dig.. =) Saknar dig <3

2011-01-25 @ 00:38:52
Postat av: lindshe

Good morning! ;D

Hoppas att du får en bra dag ! <3



PS, tipsa mig gärna om du har någon tävling någon ggn!

2011-01-25 @ 09:01:20
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår!

SV: ÅHÅ! tusen tack för hjälpen. ja jag behöver väl hjälp med det mesta. helt totalt nybörjare : D

2011-01-25 @ 12:31:03
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0