Våga chansa

Det är precis det som vi kommer att göra nu, chansa. Utan något egentligen val så kommer jag, Jörgen och hundarna åka till Norge för en stund. Testa att jobba och leva ett annat liv där, något som vi för stunden inte har möjlighet till att göra här hemma. På ett sätt är jag rädd, jag har alla mina fina vänner här, familjen, ett hem. Samtidigt så känner jag mig lättad, nu äntligen ska det få hända något. Jag behöver få lite erfarenhet av livet nu känner jag och just nu är förmodligen den enda gången i livet jag kommer få chansen att göra det här.
Utan syster Therese och hennes familj hade detta förstås inte varit möjligt på samma sätt som det är idag, så jag är otroligt tacksam. Det ska bli hur kul som helst att få börja ett nytt och spännande liv i Norge.

Men jag kommer aldrig ge upp, jag älskar att jobba på Konsum och hoppas en dag att få komma hem och jobba där. Så fort en tjänst blir ledig kommer jag givetvis söka den. Men för stunden så blir det några månader i Oslo som gäller oss.

Även om det inte skulle gå bra så kommer jag förmodligen aldrig ångra att jag har testat att göra det, för det är en erfarenhet i sig bara det.

Önska oss lycka till.


Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0