Henry sover

Jag är barnvakt till Henry, men han vill bara sova.
Vad gör en barnvakt när barnen sover? - Jag antar att man sitter här, läser varenda blogg som någonsin funnits och skriver några rader. Det är ändå skönt att få lite egentid till att göra absolut ingenting! Det är skönt med tystnad och lugn och ro. Sen när Henry vaknar igen blir det lek och bus, förmodligen vill han ha lite lunch också så jag tror jag slänger ihop lite spaghetti och köttfärssås? Låter bra det!

Är lite orolig över jobb nu, ska inte jobba på hela veckan, det känns verkligen konstigt, jag börjar fundera lite. Jag tror jag måste sätta mig ner och fixa lite med CV och ansökningsbrev igen. Jag vill verkligen ha ett jobb att gå till varje dag. Man märker fort att bara man är hemma någon dag är det svårt att komma upp, jag vill aldrig ha den vanan. Jag vill vara aktiv och ha ett liv fullt med händelser så jag är slut på kvällen och sover gott. Givetvis vill jag ha någon vecka semester sommartid också. Ska de vara så svårt att få? Jag är mer taggad än någonsin.

Jag vill ta en lång promenad sen ikväll tror jag, så känner jag nu i alla fall, men senare känner jag väl inte lika antar jag. Tråkigt... Det hade varit mysigt att ta Wenja och gå en riktigt lång sväng. Hoppas Carro vill ta en sväng så hon kan tvinga ut mig. Snälla?

Nu tror jag att Henry kommer vakna inom loppet av 5 minuter, så jag tänker vara beredd! Hejs,

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0