Fronda - Otur

Jag har en egenskap jag inte är stolt över. Något som jag på senare tid upptäckt inte är till min fördel alltså.
Många gånger, alltså nu pratar jag flera gånger om dagen. Om jag är på jobbet och ser att imorgon kommer det bli en dag med mycket att göra, jag vet att det är massa varor som ska ut och många kunder så det går åt fort. Då tänker jag alltid; Va skönt att det inte är jag som ska göra det. Va skönt att jag bara får vara hemma, eller ha annat att göra. SHOHEJDU! Det är alltid jag som får göra det jag tänker att någon annan ska få råka ut för.

Ser en kund med världens kundvagn är också ett exempel. Bra tänker jag, för jag sitter inte i kassan. "Hanna till kassa två tack" 
 
Lika så hemma. Så fort tanken kommer i mitt huvud att jag ska få slippa göra något är det som om något tvingar mig att göra det.

Nu för tiden tänker jag såhär; Tur att jag slipper göra det imorgon om jag gör det nu istället. För det är ändå jag som måste göra det, frågan är bara när. Men så fort jag tänker tur att, är det lika bra att sätta ett O framför tur.
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0