Fronda - Borta

Ett område jag tänker skriva om nu är både svårt och känsligt. Inte för mig, eller jo för mig också, men jag tror vi alla ser det på olika sätt. 

Jag tror någonstans att alla vi människor har mål att uppnå i livet. Menade mål alltså, inte personliga. Kanske är det meningen att vi ska förmedla något till någon annan, kanske är det meningen att vi ska lära oss något och utveckla det till något nytt, kanske är det meningen att vi ska uppfinna något eller så kanske vi bara ska finnas för att hålla ett lugn som bara vi kan. Man skulle kunna säga att jag tror att alla har en (flera?) uppgift här på jorden. När vi uppnått det som är meningen att vi ska göra så tas vi vidare.

För mig är det något fint att inte mer finnas, för att för mig innebär det att allt som är meningen att man ska ha gjort är färdigt. Uppdraget på jorden är över och nu ska vi bara vaka över det som vi gjort.
Även om det gör ont i mig att kunna säga så så känns det som att det är så, det är det jag tror.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Izza

Precis så tror jag okså att det är:)

2010-07-18 @ 17:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0