Fronda - Sola

Anintgen vill en högre makt att jag inte ska sola, eller så är det bara så att jag och Karin inte orkar kämpa för att sola. Här i Forsbacka finns en lokal med 3 solarium. Första gången vi gick dit så var trapan ner dit helt igensnöad, ingen går hit tänkte vi och gick hem. dag gick jag till Forsbackas "se & hör" Konsum för att få lite skvaller om vem som håller i skiten och vart jag ringer för att få sola. Hon i kassan säger att det finns inga lampor, där nere är det skabbigt och de tar bara 5or. Ett solarium tar 10or också.

Yes, tänker vi.
Jag och Karin går dit, säter i egna lampor i varje rum. Har med oss 4 femmor och några tior, mer småmynt hade vi inte. Då är solariumet för 10or trasigt sen i oktober.... -.- och alla femmor räcker bara till en av oss, dessutom finns inga medel för att tvätta av, inte heller några skydd för ögonen. Jävla skit!

Nästa gång åker jag och Karin till valbo för att sola. För ingenting verkar stämma och fungera bra här. Lägger vi oss däri bränner vi säkert sönder oss, för de har väl inte bytt rören på 100 år. . . Fördomar.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0