Fronda - Andra

Varför bryr jag mig om att vad andra bryr sig om mig? Varför reflekterar jag alltid över allting jag gör, om det var rätt eller fel gjort, om andra tyckte det var okej att jag gjorde så? Varför lägger jag så mycket tid i oro över vad andra ska tycka om mig?

Varför kan jag inte bara stanna upp, fundera över vad jag tycker om mig istället? Leva efter känslan, istället för att hela tiden försöka göra det som jag tror känns bäst för andra? Jag finns väl för att vara mig själv? Varför dummar jag mig egentligen? Det är så svårt att veta.

Jag önskar att jag kunde göra mig av med tanken om Andra och välkomna tanken mig.

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0