Den eviga diskussionen..

Appel iphone, Sony Ericsson, Nokia eller varför inte HTC?
Det är en jäkla diskussion de för med sig och alla som har någon av sorterna är helt övertygad om att sin sort är bäst, så bra att man väljer att fightas om det. Aldrig har man varit så nöjd, och motsatt telefon är bara skit. Vad finns det att bråka om? Nu kan tänkas att jag också drivit ganska hårt för appels iphone 4, men riktigt så vill jag inte beskriva det.

Jag anser såhär: Jag har haft en Sony Ericsson x10 mini pro, en telefon med android som operativsystem.
Med telefonen var jag till en början nöjd, det ska jag erkänna. Den var liten, precis som jag ville, den hade en bra musikspelare och jag var fri att ta hem grejer på telefonen och lägga saker vart jag ville. Dock lagga den så fort jag drog igång spel, eller annat och batteritiden var inte att tala om. Så fort man drog i menyer lagga den sig fram och jag tyckte inte skärpan var okej. 

1,5 månader senare skaffade jag en Iphone 4 och helt plötsligt blev min gamla Sony Ericsson värdelös. Den är då den sämsta mobil jag varit med om. I förhållande till min iphone så kändes den plastig och jag tvivlar på att den skulle kunna hålla ett års tid. 

Jag kan bara säga så här i den eviga diskussionen som jag tänker säga mina sista ord i nu: Jag älskar min iphone, jag kan göra allt det som JAG vill göra med den. Jag vet inget annat än den Sony Ericsson jag hade och den tyckte jag inte alls var bra. Den var inte värd sina kronor. Jag vet inget om Samsung, jag vet inget om HTC, jag vet inget om Nokia. Men jag vet att jag kan rekommendera en Iphone, för jag vet att den är bra. Hur mycket jag än har igång strular den inte, jag kan känna mig säker när jag drar hem appar på den. Men jag tror, att om jag köpt en annan likartad telefon skulle jag vara lika nöjd med den. 

Jag tänker inte ingå i något läger här. Visst ör det töntigt att jag ens behöver skriva om det?! Jag tycker det är fjantigt.

UPDATE: Efter en intervju med IT-ansvarig på ett företag någonstans i Sverige kanske jag ska backa och ta tillbaka mina ord, han frågade nämligen om inte jag skulle bli säljare för Apple istället. Jag är helt ställt och fattar ingenting????!!!

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0