Spökar här

Jag vet inte om jag har nämnt det förr, men jag tror det spökar hos oss, lite i alla fall.
För ett tag sen, några månader sen, hade vi massa knas här hemma. Dörren öppnades hur den ville och en gång kunde vi ens inte låsa upp den. När jag var ute med Wenja en gång på promenad så kommer jag hem och dörren står på glänt. Det finns säkert en förklaring till det... Wenja har ibland fått för sig att stå och titta på ett och samma ställe och bara skälla. Normalt att skälla på ett hörn? Saker ramlade i golvet också, det hände ibland när vi tittade på tv att något åkte i golvet i köket, men det finns säkert en förklaring till det med.

Men inatt.. Så skulle vaknade både hjärta och jag, vi skulle gå på toa. Och toaletten är låst.... Dörrjäveln är låst alltså, som tur är har vi en sån dörr man lätt kan ta en sax och låsa upp från utsidan. Sagt och gjort, där inne är tomt och fönstret är helt stängt. Till det finns då fan ingen förklaring. För dörren var inte bara "lite låst" utan "nyckeln" var vriden ett helt varv.

Men jag är inte rädd?
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0