Fronda - Skitnatt

Jag sov över, för första gången... Kanske inte konstigt om man tänker efter,  Jag fick vara vaken halva natten PGA min älskade hund. Det är nämligen så att vi fick igår förfrågan om att vara barnvakt till Tilde medan Olle hämtade Karin. Problemet är det att när vi några timmar senare kommer hem för att ta ut Wenja på en promenad ser vi att det är en stor blöd fläck på golvet, jaha tänker jag.. Nu har min hund kissat på golvet, toppen!!
 Icke sa nicke, jag höjer blicken en bit och ser att locket på vårt akvarium inte längre sitter på och lysröret är avslaget. Tittar lite nogrannare och ser att 1/3 av vattnet är borta och på golvet ligger all vår inredning som vi hade där i. Wenja är blöt och jag ser genast vem som skulle kunna vara skyldig.
 
 Ja, vad fan gör man. Hunden vår ville åt våra fiskar, min brudkista (vilken betyder otroligt mycket för mig) sväller och jag bara står och tittar, vilket jag alltid gör när jag är i chock och något händer. Jag bara står där, vet inte vart jag ska börja.
Vi ringer Olle, han måste ju kunna ha våra fina överlevande fiskar i sitt akvarium, men icke, våra fiskar är inte snäll mot andra fiskar, men han kunde ta vårt akvarium. bara att tömma och försöka hitta fiskarna i de skitiga vattnet. vi bär över akv ariumet till Olle och ser till att allt kommer igång så fiskarna kan äverleva. Går hem,  inser att min brudkista med mitt gamla porslin är verkligen dränkt och jag börjar grina..

jag är ju så oroligt rädd om min kista och mitt porslin, men vi tömde den och flyttade den, bara att torka. Inte bara kistan är blöt, utan halva vårt vardagsrumsgolv ligger nu i blöt.. Vafan tar man sig till?!
Vi städar, torkar och ställer iordning allt. utan akvarium och en hund som får sova i hallen, man blir så less....



Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0