Fronda - Kvinnodag

"Vems dag är det idag?"
"Älsklings dag"
"Dåså, vad ska du göra då?"
"Frukost till dig och städa bordet!"
"juste, sätt fart"

Idag är det kvinnodagen här i Sverige, alltså min dag. Jag tar stor del av den dagen, trotts att jag egentligen inte vet vad som menas med dagen. Men jag anatar, eftersom att jag är kvinna är det min dag och därför ska Jörgen vara snäll heeela dagen! Är han inte det, så förlänger jag kvinnodagen, som i värsta fall för honom kan bli typ 1-2 veckor. Precis det hände förra året och han har nog inte längtat efter dagens datum, 8 mars! En extra födesedag för mig liksom, min dag!
Tack för kvinnodagen!



Nya händelser i mitt liv:
Handlat stolar på jysk. Köpte dock ingen soffa, säng och hylla, får bli ikea!! Hade bättre storlek och sängen var billigare men hyllan dyrare. Annars har jag handlat ny väska som jag älskar, lindex 250kr, två t-shirts från HM herravdelning och en nagellack som förstärker naglarna. Det blev dock ett missförstånd, jag trodde att det var olja till naglarna, men det var en förstärkning, helt onödigt eftersom jag redan har en. Den som jag skulle köpa kostade 150kr och den jag köpte kostade lika. Alltså kommer jag lägga 300 jävla kronor på naglarna, helt i onödan! Jag tyckte 150 var ganska dyrt för en sån liten flaska, men men! Nu ska jag ha fina naglar.
Meramera,
Mamma impulsköpte en ny bil i fredags. en audi, vet dock inte vad för någon, men röd iaf! Den kostar 10.000 mer än våran per år, så jaa. Hur de ska gå med bilen, det vet inte jag!
Det var allt nytt,
Ett långt och tråkigt inlägg!!

Vi hörs!

 typ sån, fast större. Lika som Lotta har! Tack för tipset Lotta :)
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0