Fronda - Dörren

Det knackade just på dörren, och jag är ensam hemma. Precis som jag berättade för några dagar sen fick jag även denna gången ruskig panik. Nej, sa jag tyst för mig själv, sedan stände jag dörren till mitt rum tyst och föriktigt (ifall han skulle höra min knarrande dörr utifrån, vilket verkar... omöjligt). skulle han då komma in och gå till mitt rum (vilket också är omöjligt) Skulle jag kunna skylla på att jag inte hörde för jag hade dörren stängd. efter att han stått här kanske i fre-fyra minuter och knackat gick jag ut i köket och kollade genom fönstret, och där satt han, gosade med katterna med ryggen vänd mot mig, jag smög genast tillbaka, och nu är han borta.

Det var bara vår granne.


Leta längre ner efetr denna bild om du vill läsa om min fobi för folk som knackar på dörren,

Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0