Fronda - Tårta

Om en månad fyller jag år igen, varje år blir jag ett år äldre, precis som du, ellerhur?
Denna födelsedag är nog den man sett fram emot sen man var ja, ja vad var man? Jag fyller nämligen 18år den 11 februari. samtidigt som jag längtar så tar det emot, det var faktiskt inte alls länge sen jag satt uppe i klassrummet, röd som en tomat i ansiktet och tog emot en tårta från vännerna i andra klassen(fyllde 17), pinsamt måste jag säga! Tårtan var planerad, vi skojade om att de skulle göra en tårta till mig som de stod Chiefen 11år på. (chiefen för de tycker jag bestämmer för mycket och 11 för att jag inte vill bli gammal.) Men sen vart det något konstigt och det skulle inte bli någon tårta om jag minns rätt, allt var ju ändå ett skämt, så när vi sitter där i klassrummet kommer de och sjunger för mig om jag inte minns fel, jävlar vad pinsamt det var! Världens godaste tårta från några av världens underbaraste människor! Det var min 17årsdag och var otroligt lycklig den dagen!


Detta år vet jag att jag inte kommer få tårta av de som gav mig tårta förra året, det beror till stor del på att jag inte umgås med de personerna längre. Jag saknar dem, men vi gled isär och de umgås idag med andra och så gör även jag! Emma har jag förstås kvar, och hon betyder otroligt mycket även om hon har förmåga att ta min plats i klassrummet ibland. Haha!
Tack för min 17årsdag.

Nu undrar jag bara hur min 18årsdag blir. Jag är inte mycket för att fira födelsedagar, för jag vet vad det innebär, ett år mindre att leva, snart rynkor och ja allt. Fyfan! Kanske blir det fira den ändå detta år? Vi får väl se!
Tack och hej, ni betyder mycket för mig!
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0