Fronda - Julord

Nu är denna jul över hos oss. Men jag undrar jag om detta verkligen var julen?! saknad känsla och ja, jag hade ju tillochmed funderingar om jag verkligen skulle köpa julklappar ens i år?! Hur kunde jag komma in på den tanken ens. Jag ska kort och gott räkna upp mina paket som jag fått :

Av:
Martin: Mössa och vantar
Mamma och Pappa: Morgonrock, sminkväska och masskor med smink och skönhedsprylar!
Olle, Karin och Tilde: Superbra stekpanna, delad i två så man kan steka två saker i den!
Christer och Sara: En ny sovtröja och örhängen!

Svärmor: Strumpor och sockor
Älskling: Okänt tills imorgon!


I år gick turen om jultomten över till mig, delade ut en klapp åt alla och önskade en god jul, varav Tilde förstod att jag var jultomten. Nästa år så ska jag verkligen ge bra och uttänkta julklappar till var och en, jag ska börja redan nu i Januari hade jag tänkt! Kanske jag köper en julklapp varje månad?! Vi får se, jag kommer ändå stå där i slutändan den 20 december i en lång jävla kö på nian, precis som alla andra år!

Hundarna har även fått hundgodis och massa julmys idag! Jag älskar jul, men vart är julkänslan i år? Jag känner ens inte av vintern. det är som om julen kryper längre och längre bort för varje år. Inger mer snak om julen nu, för nu ska jag ringa älsklingen min! Ha det underbart gott ni alla!

God jul och ett gott nytt år, <3
Hanna Rebecka Madelaine Skogsberg

Kommentarer
Postat av: Fia

Precis sådär känner jag med, ingen som helst julkänsla, vinter vad är det? Visserligen klar med julklapparna hyffsat i tid, men julkänslan är fortfarande väck suck jaja nu är julen över iaf.

Trevligt har jag haft idag, men känner ändå att det var mest som en dag bland alla andra dagar.



Kramar )L)L

2008-12-24 @ 23:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0